miercuri, 16 noiembrie 2011

La Carturesti



Azi am vizitat librăria Cărturești din mallul Cotroceni. Este mare, primitoare,  aranjată cu gust. Amenajarea celor 450 mp  fost  facuta de tânărul arhitect Sabin Dumitriu (http://facebook.com/sabin.dumitriu). Felicitări Sabin, ai făcut treabă bună  ! Vreo două ore am căutat câteva filme legendare,  am răsfoit multe cărti dragi mie, am retrăit stările pe care mi le-au dat unele romane la vremea când le-am citit. M-am lipit de câteva titluri, cativa autori si am plecat cu portofelul gol. Vi le împărtășesc cu drag  si sper să le citesc repede, înainte de  ajunge din nou într-o astfel de librărie.

  • Printre primele iubiri adolescentine: Dostoievski - "Dublul" - 25 lei
  • Premiul Nobel 2009 - Herta Muler - "Omul este un mare fazan pe lume" - 24 lei, oferta cu reducere 20%. Am evitat titlul premiat, pentru ca nu traiesc cu nostalgia comunismului si nici nu vreau sa aflu noutati despre el
  • Nadeem Aslam - "Harti pentru iubiri ratacite" - Nu-l cunosc pe autor, dar recunosc, m-a incitat titlul si mi-a placut coperta pe care este reprezentat un fluture - 9 lei (si pretul foarte atragator, sper sa faca banii astia)
  • Iris Murdoch - "Capul retezat" - 10 lei - "o comedie cu o unda de ferocitate..." asa este prezentata cartea pe coperta, deci DA, daca este vorba de ferocitate, sigur imi ca placea :)
  • Michael Cunningham - "Orele" - 14,95 lei. Are o ecranizare cu Maryl Streep, Nicole Kidman si Julianne Moore nominalizata la Oscar, iar romanul a fost distins cu premiul Pulitzer, deci nu poate fi altfel decat foarte bun.
  • Jorge Luis Borges - "Cartea de nisip" - 14,95 lei. Imi place stilul argentinian, imi place misterul, imi place ca scrie si poezie. Cu siguranta-l voi devora.
  • Irving Stone - "Bucuria Vietii" - 39,95 lei. Il iubesc de cand mi l-a revelat pe Michelangelo in "Agonie si extaz" :)
  • Petre Tutea "322 de vorbe memorabile" - 25 lei. Nu as fi putut s-o las acolo, va inchipuiti de ce. "Am dorit dintotdeauna sa fac o teza de doctorat cu tema  Aflarea in treaba ca metoda de lucru la romani."  Doar un exemplu. :)))
  • Umberto Eco - "Istoria Frumusetii" - 120 lei. Pretul este putin cam piperat, dar s-a lipit efectiv de mana mea, pentru ca este o editie cu ilustratii impecabile. Editia citita de mine era saracacioasa in imagini.
Atata m-am indurat azi sa cheltuiesc pe carti. Am lasat acolo un CD cu muzica la pian care costa 60 lei, un album cu fotografii din cosmos care avea un pret redus de 150 lei, multe alte carti de care m-am indepartat un pic la vederea pretului. Dar voi mai merge, dupa ce se vor instala si ei mai bine in noua locatie, a 13-a. Le urez sa le poarte noroc acest numar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul tău este important pentru mine!